Cine aude?


Cine aude acustica scoicilor ascunse pe ţărm?

Am alergat desculţă spre valuri şi m-am izbit de un refuz. Era calmă marea în noiembrie, dar avea un aer rece, murdar. Am căzut prima oară pe genunchi; am căzut a doua oară pe gânduri. Nu era nici soare, nici nisip moale şi nici măcar standurile de hot-dog nu mai erau deschise. A săgetat gerul orice urmă de umanitate, iar eu m-am uitat aici, pe mal, într-un pahar ce capturează marea şi un amalgam de întrebări. Şi strâng necugetat în pumn nisip amestecat cu resturi tăioase de scoici şi alge flegmatice tocmai din cele mai adânci necunoscuturi. Mă tai. Mă doare dar, cumva, mă eliberează de orice tensiune pe care am acumulat-o de la apariţia primului zâmbet al răsăritului. M-aş scufunda... m-aş scufunda atât de adânc în mare, încât lumea din care vin ar părea departe, ar părea un ţel de neatins care necesită atât de mult drum străbătut şi atât de multă forţă pe care, atunci când închid ochii, ştiu că nu o mai am. Dar e frig. E un frig tăios la mijloc de noiembrie şi nu îl percep nici într-un fel. Mă întind pe ţărm şi părul dispare uşor în mare. Se afundă într-o scenă criminală, sângerie, reflectată de mare, dinspre cer. Acum ştiu că soarele apune, acum când pe faţă mă gâdilă gheare de monstru uşor roşiatic însetat de melancolie. Simt cum mă devorează, căci din trup abia dacă au mai rămas oasele.

Cine aude acustica scoicilor ascunse pe ţărm, dacă zgomotul inimii ţintite sub oase se face auzit dincolo de linia orizontului văzut din unghiul acesta;  dincolo de orice margine; dincolo de orice ţărm... dincolo de orice adâncime neatinsă... până la Tine?

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.