Sinteză.


Pentru că în martie ninge, pentru că de două zile sunt închisă între patru pereţi cu răceala nelipsită şi pentru că nu am mai ascultat de mult vechile melodii ale lui Phil, o să scriu. Şi nu vreau să fie lacrimogen, nu vreau să fie banal şi nici măcar nu vreau să mă gândesc la ce ar trebui să iasă.

Autostrada trebuie să fie plină de zăpadă acum. Aş fi vrut şi eu să plec, să fiu acolo, să fiu pe drum... când ninge şi zăpada scârţâie sub roţi, sub picioare, oraşul sună mult mai liniştit. Mi-amintesc de mine, întrebându-mă cine va avea să rămână, după ce toate vor fi spuse.  Dar din păcate majoritatea a ales să plece. Calea cea mai uşoară – fuga. Şi nu cred în destin, nu cred în karma, nu cred în soartă, nu cred în coincidenţe şi în nimic din ceea ce nu poate fi explicat. Dar cred ca tot ceea ce s-a întâmplat, m-a adus aici, m-a format şi mi-a croit un drum. Uneori mă întreb cum ar fi fost dacă jumătate din oamenii pe care îi cunosc mi-ar fi fost complet străini. Ei m-au învăţat ceva? Am învăţat eu ceva de la ei? Mentalitatea se formează în funcţie de mediu, de educaţie şi de noi înşine în fond. Dacă la trei ani mă visam o brioşă fericită înconjurată de prieteni şi ponei roz, cincisprezece ani mai târziu aveam să aflu că brioşele n-au viaţă, poneii roz ar fi doar o mutaţie genetică iar prietenii sunt un roman a cărui poveste n-am de ce să o discut acum. De-a lungul timpului se metamorfozează lumea, copacii, oamenii, gâzele, copiii, florile... noi, în ceva mai bun, în ceva mai rău, dar în esenţă, tot în noi înşine. Nu cred în faptul că oamenii se schimbă. Cred că evoluează, cred că înfloresc şi cred că se usucă. Cred de asemenea că suntem cu toţii diferiţi şi ştiu că tu poate nu mă placi pentru că eu iubesc filmele lui Kubrick şi ador să îl citesc pe Bulgakov.  Ştiu că eu nu te plac pentru că nu îţi place muzica mea, aşa că ştim amândoi de ce nu ne-am întâlnit vreodată. Ştiu că ei îi place îngheţata cu ciocolată atât de mult pe cât îmi place mie şi cu atât de multe bombonele deasupra, dar ştiu că anii au făcut-o să se topească, dispărând astfel tot ceea ce era comun, plecând fiecare în altă parte. Ştiu că vouă vă plac posturile de radio care difuzează ştiri în demenţă, pentru că vă consideraţi mondeni şi face parte din datoria voastră să fiţi la curent cu ultima partidă de sex a politicienilor. Dar mie nu îmi place, pentru că în lumea mea cu brioşe, ponei ce suferă de mutaţii genetice şi filme care nu pot fi înţelese de orcine, voi nu aveţi loc, iar locurile celor care au plecat nu au fost nici până acum ocupate. De ce să mint? Am tot ceea ce mi-aş putea dori şi mai mult, te am pe Tine. Sunt fericită, chiar dacă viaţa pe care o vedeam când aveam trei ani nu este cea pe care o am acum; chiar dacă mulţi au plecat; chiar dacă puţini au rămas... chiar dacă am semne de bună purtare pe piele şi chiar dacă tot ceea ce rememorez rămâne complet ireversibil. Sunt atât de mulţi ani care m-au învăţat atât de multe lucruri pe care nu ştiu să le folosesc, dar dacă ar fi să simplific întreaga mea viaţă aş spune mulţumesc. Ţie – pentru că ai plecat, ţie – pentru că ai rămas, iar mie... mie mi-aş spune-o pentru răbdare, fiindcă în fond...

...dacă aş fi ieşit mai devreme pe uşă; dacă aş fi luat permisul de conducere; dacă aş fi fost nerăbdătoare să învăţ să înot; dacă aş fi comandat cartea mai devreme; dacă aş fi sunat cu două minute înainte; dacă nu aş fi băgat de seamă atunci; dacă aş fi vrut să plec cât mai rapid; dacă n-aş fi ieşit pentru că ninsese; dacă nu m-aş fi murdărit de noroiul de sub zăpadă; dacă nu ne-am fi dus până la capătul oraşului şi dacă te-aş fi găsit mult prea devreme, oare ai mai fi fost lângă mine, acum? 


( un mic mulţumesc - pentru cele două sute de postări, cu aceasta, citite şi recitite de voi )

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.