O mică pauză de mare.

Azi, când m-am pierdut de mine însămi şi m-am simţit inumană, am luat jacheta pe mine fiindcă mi s-a făcut frig. Recunosc, e iunie, dar e o tăcere şi o spaimă de martie; un răsărit de aprilie şi un frig de februarie trist. E un apus de mai, în schimb...

Dimineţile nu mai arată niciun pic de sentiment. E gol acum şi pare totul vag şi lipsit de compasiune. Mă trezesc uneori cu spaimă, dar singura spaimă care se naşte în mine e spaima de a nu mai întâlni zorii zilei de mâine aşa cum i-am întâlnit pe cei ai zilei de azi. Când mă trezesc fără scop... atunci când, mă trezesc lipsită de ţinte, mă sperii şi nu pot să înţeleg – Cum a trecut Timpul? Îmi amintesc că ieri îmi ocupam dimineţile cu treziri leneşe şi somnoroase. De acum înainte nu vor face decât să fie ocupate de somn şi vise ale beţiei frenetice de teama de a nu reuşi mai departe, de teama de a nu stagna sau de teama timpului care trece mult prea repede. Mi-e frica de viitor, recunosc! Mi-e frică să mă pun pe picioarele mele singură, departe de casă şi cu mult mai puţin ajutor, dar ador să îl înfrunt, pentru că viitor a fost şi trecutul care m-a speriat şi acum e doar o istorie caldă şi frumoasă.  Posibil să fiu ceea ce nu credeam a fi – o perfecţionistă care se sperie atunci când la margine de drum, la mijlocul drumului sau poate chiar la începutul lui, ceva apare şi mă seacă de orice putere. Nu ştiu de ce simt că totul trebuie să-mi fie sub control, dar ştiu gustul fricii, al temerilor că ceea ce pare a fi, poate nu va fi niciodată, nu se va întâmpla, sau nu se va întâmpla aşa cum mi-aş putea dori eu. Atât de multe supoziţii mă obosesc şi mă amuză.. vag, dar mă amuză. Sunt tentată uneori să dau jacheta jos. Nu pentru că mă simt inumană, nu pentru că prefer să îmi fie frig.. nu pentru că îmi place să mă pierd de mine însămi. Să pierd... să mă pierd. A pierde – a nu mai cunoaşte, a nu mai găsi drumul, a greşi locaţia; a se rătăci, a fi deposedat; a fi lipsit de o fiinţă dragă, a rupe relaţiile de prietenie.. sau cel puţin aşa spune dicţionarul. A pierde, a fi privat poate? A te priva de ceea ce ai avut... Dar dacă uiţi, de ce pierzi? Şi dacă pierzi de ce nu-i musai să şi uiţi?

Pavajul din faţa blocului s-a scorojit de atâta timp şi ploaie. Sub paşii mici ai copiiilor, crapă fericit şi plin de fiecare generaţie purtată pe deasupra. E gol, săracul. E gol, e uitat, e crăpat de noi şi înnegrit de vreme. L-am urmărit în timp ce toţi îl batjocureau şi el, lângă felinarul mort de mult, rezista eroic încingându-se la soare, răcindu-se la ploaie, amintindu-mi mereu că sunt acasă.. Ce-i cu teama care m-a ros pe dinăuntru tot anul? Ce-i cu praful care mă îneacă? Ce-o fi fost cu mine, mă întreb, de-am devenit atât de închisă, din nou. Simt nevoia nebună de a exploda în vorbe dar niciun cuvânt nu iese. Pare că spun multe; pare că ştiu de la Nicopole până la Cannes; pare că atunci când îmi înec privirea în gol nu fac decât să trec un aer de superioritate peste voi. Aşa pare. Critici, raţiuni, şocuri, umilinţe, pierderi, acumulări... e tot ce-am împachetat într-un an, din viaţă.



Şi totuşi m-am trezit pierdută de mine însămi, de curând. Dimineaţa părea rece şi jacheta nu mai ţinea de cald. Vreau o pauză, la mare. Vreau un sunet clad de valuri care se sparg spre ţărm şi un nisip ce-mi arde tălpile micuţe. Vreau să adorm acolo şi să mă trezesc în mine însămi. Vreau o mică pauză de mare să mă regăsesc... se întâmplă totuşi să mai am nevoie, uneori.

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.