Pentru că azi..

Uneori am impresia că înlemnesc citind atâtea lecţii, învăţând atât de multă teorie. Uneori am impresia că nu mai văd, că nu mai aud, că nu mai ştiu nimic de mine. Nu-mi amintesc când a fost ultima oară când m-am prezentat, dar îmi amintesc că am făcut-o sub impulsul unei eliberări de trecut în vederea trecerii bruşte spre prezent. Îmi amintesc, vag... că eram nervoasă.

Nu ştiu ce-i cu mine şi cu imprevizibilul. Mă panichez, mă enervez, clachez şi tot aşa până când îmi revin după două-trei melodii liniştitoare. Suntem toţi aşa – ciudaţi ai goanei după control; păpuşari ai propriului destin în raport cu... ceea ce nu putem percepe? Aşa e doar bărbatul sau aşa e doar femeia? Şi de ce ar fi doar un singur sex dacă un singur sex presupune în fapt amestecarea celor două sexe? De ce-i femeia considerată vulnerabilă şi tristă; de ce pare că se stinge atât de uşor? Nu înţelege că cer egalitate, căci egalitatea ar presupune doar un demizeu creat de Platon. Dar de ce sunt eu mai vulnerabilă decât tine? Să fie oare pentru că plâng atunci când sunt nervoasă; poate pentru că nu pot să adorm când ştiu că încă rătăceşti aiurea prin oraş; să fie oare din cauză că adorm deasupra păturii aşteptând să o pui tu peste mine; pentru că nu am nici 1.70; pentru că încă mă mai îmbrac în roz; pentru că pereţii camerei mele miros a parfum şi a cremă, a Gogol şi a Van Gogh; pentru că îmi place arta; pentru că dorm cu Winnie the Pooh sau pentru că pur şi simplu sunt femeie? Nu mă revoltă şi nici măcar nu mă desconsideră. Îmi place că sunt mică; îmi place că dorm cu jucării şi ador să miros a parfum chiar şi când înainte să adorm, nu fac decât să îl citec pe Gogol. Şi dacă  demizeul lui Platon era întruchiparea perfecţiunii, atunci crede-mă că nu mă deranjează că-ţi lipseşte ţie, ceea ce eu am, precum nu mă deranjează că sunt privată de ceea ce tu posezi. Sunt mică pentru că Tu eşti înalt; îmi place arta pentru că tu o poţi face; muzica mă linişteşte fiindcă de la tine o am şi mai mult de atât – te aştept fiindcă ştiu că ai să te întorci.

Nu încerc nici acum să divinizez femeia, precum Cărtărescu, dar încă mai cred că din ea renaşti. Cu ea rămâi.. cu ea te trezeşti dimineaţa, cu ea adormi seara şi lângă ea te vezi peste zece ani. E ciudat... e de-a dreptul ciudat că ieri spărgeai seminţe şi vărsai din greşeală câte un strop de bere pe tricou, în timp ce ziua de mâine părea să nu îţi pună nicio întrebare. Dar astăzi? Astăzi te întreabă de mâine; astăzi te condamnă la viitor; astăzi te refuză; astăzi te uimeşte; astăzi te îmbrăţişază şi tot astăzi te iubeşte. Astăzi este doar acel ieri de mâine. Astăzi e trecut. Astăzi e prezent. Astăzi e viitor. Astăzi este doar un simplu, dar un ferm echilibru între gândurile şi între sentimentele tale. Poate fi un monstru, poate fi un heruvim – astăzi poate fi de la Machiavelli la relativitatea lui Einstein.


Uneori am impresia că înlemnesc citind atâtea lecţii, învăţând atât de multă teorie. Uneori am impresia că nu mai văd, că nu mai aud, că nu mai ştiu nimic de mine. Nu-mi amintesc când a fost ultima oară când m-am prezentat, dar tot ceea ce ştiu este că m-aţi mai cunoscut puţin – astăzi. 

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.