Aparenţe.


Gândindu-mă la aparenţe mi-am dat seama că aparent par a fi ceea ce niciodată nu am fost. 

Gândindu-mă la aparenţe mi-am dat seama că e dreptul meu să văd că verdele e roşu; că roşul e albastru sau că albastrul este mov. Dar totuşi.. prinsă într-un cerc vicios, mi-am dat seama că e dreptul meu să percep cum se cuvine realitatea..

Gândindu-mă la aparenţe mi-am dat seama că nu vorbesc de timp, nu vorbesc de ani, nu vorbesc de zile şi nu vorbesc de luni – ci vorbesc despre modul în care percepem tot ceea ce ne înconjoară; despre modul în care ne descotorosim de oameni, de cărţi, de orice lucru. Aparenţele sunt iluzii născute din ură, din invidie, din incapacitatea de a înţelege, din dorinţa de a fi câine... din neputinţa de a fi om. Toţi percepem realitatea diferit şi vorbind de ea, raportând-o la o simplă definiţie, nu facem decât să dăm startul unei catalogări infantile şi mizerabile. Realitatea este că există oameni buni şi oameni răi? Realitatea este că există soare şi exisă întuneric? Este corect să definim un concept prin intermediul absenţei altuia? Nu. Realitatea este că fiecare om este exact aşa cum ţi-l doreşti. Realitatea este că dacă ai iubit cândva, acel om a însemnat totul, dar acum realitatea îl transformă în nimic. Realitatea este capacitatea de tranziţie a unei stări în alta – modul în care ai putut să pui fiecare gând bun în sufletul şi mintea unei persoane dar de asemenea şi modul cu care i-ai furat ultima bătaie de inimă, ultima suflare din glas. Realitatea este un cuvânt dur pentru situaţiile de viaţă cu care jonglăm când vrem, cum vrem... unde vrem. Ce este real pentru tine? Faptul că uitându-te în jur vezi viaţă; faptul că uitându-te la viaţă o poţi vedea şi cum se stinge. Cum conştientizezi TU prezenţa de sine?


Nu mă interesează că mulţi nu mă găsesc interesantă; că mulţi mă văd aberantă şi puţini se regăsesc în mine. Eu încetez să mai dau definiţii realităţii. Oricât de multe drepturi am avea, oricât de mult am considera ura, dezolarea şi dezgustul scuze la adresa comportamentului nostru, aparenţele şi judecata nu vor amplifica niciodată binele din noi, din contră, ne vor îneca în rău. Faptul că ne putem vedea mai buni, în ceea ce cu adevărat este realitate, e doar un mit. Monştri nu fug decât dacă îi vedem.. problema este că tot timpul o facem, dar de fiecare dată sunt la alţii.

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.