Scopuri..

Din tot ceea ce ochiul tău cuprinde când se uită în zare cât de mult înseamnă munte? Cât de mare înseamnă mare?

Nu am crezut în puterea eşecului o bună perioadă de timp. Nu am crezut că eşecul te împinge spre ceea ce doar pari a fi... niciodată nu am crezut că eşecul nu face decât să te ocolească de... tine. Cred că greşeala cea mai mare a oamenilor este scopul. Când scopul este stabilit, eşecul deja se duce la linia de start fiind pregătit de maraton. Problema nu este aspiraţia în sine, ci modul în care aspirăm spre ceva anume şi cantitatea. Un scop poate dizolva o viaţă întreagă, pe când stabilirea mai multor scopuri, mai multor soluţii şi puncte de plecare poate avea ca finalitate succesul. Când mi-am stabilit scopul, nu eram altceva decat un om mic cu planuri mărunte, bun doar la pus gândurile pe hârtie. Pentru că nu îmi plăcea matematica, mi-am forţat paşii spre literatură. Nu regret asta, dar regret modul în care am făcut-o. Stabilindu-mi scopul de mică, a ajuns o obişnuinţă pentru mine să mă văd reuşind doar într-un anumit mod; a ajuns o obişnuinţă să mă simt bine dacă ştiu mai multe; o obişnuinţă să mă văd fericită la final obţinând tot... Şi cum niciodată finalul nu aduce cu el un plan bine delimitat, bine pus la punct, am clacat.

Nu am crezut că eşecul m-ar fi putut împinge în punctul în care sunt, dar pe alocuri... nici nu am crezut că m-ar putea motiva mai tare. Mă motivează să cred în viitorul pe care îl văd de fiecare dată senin şi fericit. Şi nu vorbesc de o naivitate falsă sau de o ignoranţă absolută. Ştiu că există monştri, ştiu că există zmei şi ştiu că există balauri pe fiecare drum. Ştiu că va fi greu să depăşesc pragul în care mă aflu pentru că se întâmplă să fie criză de valori în ţară. Se întâmplă de asemenea ca propria-mi criză să fie plină de valori sentimentale. Se întâmplă să cazi, ştiu.. şi eşti obligat să te ridici. Dar lumea pare mult mai mare dacă picioarele-ţi sunt retezate de analfabeţi care ţi se pun în cale; de ignoranţi care ajung preşedinţi; de laşi care devin eroi.. Cât de mult poate fura un ochi din linia orizontului? Să fie oare exact atât cât putem şi noi să ne dorim.. cât putem şi noi să ducem?


Oricât de mult m-aş uita înapoi nu văd nicio greşeală pentru ceea ce urmează să fie înainte, dar cu cât mă uit mai mult înainte, cu atât mai mult aş vrea să fiu..înapoi

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.