Cât de solitar?..

Cât de trist să fie omul? Cât de solitar?..


Atât de solitar încât iubește mașinăriile și ignoră umanitatea. Atât de solitar încât nimic din ceea ce-i plăcea odinioară nu-i mai satisface dorințele; încât nu pricepe că însăși existența sa depinde de cea a societății... că fără EI, noi am fi nimic. Am fi pustnici într-o junglă plină de animale lipsite de rațiune. Suntem des, atât de triști, încât nu înțelegem dragostea indiferent de formele în care s-ar afla. Culmea este că toți iubim la fel, toți vrem cu disperare să fim iubiți dar toți criticăm tot ceea ce nu ține de noi. Prea în vârstă, prea slab, prea gras, prea scund, prea lungă relația, exagerat de sexuală, prea libidinoși.. prea STOP! De ce facem din viață o competiție? De ce reușita noastră nu se poate baza pe doza de umanitate cu care suntem injectați și de ce singura diferență dintre noi și animale se rezuma la faptul că știm să mâncăm cu furculița? Nu știu dacă aș fi vrut neapărat să trăiesc în celebrii ani de aur sau în vremea marelui Gatsby; nu știu dacă aș fi vrut să fiu contemporană cu Beatles sau Freud, cu Delacroix sau Gauguin, dar tot ceea ce știu este că mă sperie fiecare val de izolare cu care ne înconjurăm, uneori. Popularitate pe facebook; poze cu corpul pe jumătate gol și inimi din hârtie lipite pe un perete – asta e generația mea? Știu că aveți în voi umanitate; știu că sunteți capabili și dornici de iubire. Știu că fiecare din noi dorește ceea ce fiecare om a dorit încă de când am evoluat ca specie – iubire, procreație, continuitate. Dacă am fi fost proiectați astfel încât să nu ne putem completa, societatea ar fi fost inexistentă. Dacă am fi fost proiectați fără nevoia de afecțiune, societatea ar fi fost compusă din ignoranță, superficialitate și confuzie. Nu pot explica de ce suntem așa. Nu știu exact de ce mergem cu picioarele și gândim cu creierul; de ce nasul nu ne servește drept mână și urechile drept ochi, dar tot ceea ce știu este că dincolo de iubire nu mai e umanitate, nu mai e nimic. Dincolo de dragoste e doar un gol, un deșert sterp care moare înecat în propria singurătate. De ce nu iubim atât cât ar trebui? De ce niciodată nu ne înțelegem cu ziua de AZI, sperând mereu la MÂINE și regretând IERI? Poate că azi e infinitul; poate azi e singura șansă să trăim așa cum nici ieri și nici mâine nu am fi făcut-o. Poate că AZI e timpul să iubim. Nu mâine, nu poimâine – azi! În ziua de astăzi și în noi înșine stau echilibrul și iubirea îmbrățișați. În ziua de astăzi ești încă tu, tu... care ai capacitatea să îndrepți fiecare greșeală de ieri și să te pregătești pentru mâine, asta dacă mâine va mai fi aici.



Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.