Cine poate știi?

Pun sub semnul întrebării, uneori, faptul că timpul are capacitatea de a vindeca de unul singur. Ce? Răni superficiale, leziuni ușoare.. mă-ntreb de ce oare lăsăm totul în spatele lui? E simplu, știu, e-atât de simplu să nu comunici, să nu te îngrijorezi, să blochezi orice durere fără a-ți mai aminti de ea măcar, din când în când, la un pahar de vin, noaptea..


Ceea ce blocăm cu scopul de a nu reînvia vreodată, este însuși regretul care ne macină pentru momentele în care nu acționăm. Eu știu cât de ușor este să închidem ochii la ceea ce vedem în speranța că poate, doar poate că va dispărea, nu mâine, nu poimâine, dar într-o zi. Și culmea-i că atunci când îi deschidem, a dispărut, într-adevăr, dar amintirea... oh, amintirea e atât de vie. De când încerc să înțeleg din ce provine fuga oamenilor (altceva decât comoditate) mă lovesc de exemplele mele. Înțeleg mai degrabă faptul că fuga oamenilor de propriile probleme nu e nimic altceva în afara concentrării atenției pe problemele altora. "Desigur viața mea nu e perfectă, nu sunt poate mulțumită de mine sau de ceea ce fac, de slujba pe care o am, de modul în care mi-am crescut copiii, de rutina în care trăiesc, dar totul pare-atât de dulce în comparație cu alți amărâți." Și cât de bine ar fi dacă prin comparație am dobândi alte deprinderi, precum aprecierea, satisfacția reală asupra tuturor lucrurilor, memoriilor, iubirilor pe care le posedăm. Dar ce facem cu adevărat? La ce e bună comparația? De cele  mai multe ori, din păcate, e bună pentru baza ignoranței noastre. Nu știu ce, în lumea asta, ne-ar face să apreciem. Din păcate nici atunci când ni se dă, nici atunci când ni se ia, nu suntem fericiți. Normal, natural, vrem mai mult și mai mult.. Atât de mult încât mica noastră cutie se umple și bubuie, iar atunci pierdem. Nu ni se dă, nu ni se ia, pur și simplu pierdem. Și tot pierzând ajungem să ne confruntăm cu ceea ce rămâne – adica ceea ce ulterior am blocat. Vezi tu, timpul șterge zile din calendar, zile în care simți că nu ești bun de nimic; timpul te scapă de paguba vorbirii; te scapă chiar și de cele mai negre gânduri pe care le tot eviți și te aduce în acest așa-zis Paradis, numit în zilele noastre – Ignoranță. Ignoranța nu-i cea mai bună soluție pentru un zâmbet de lungă durată (o spun cu riscul de a părea slogan pentru reclama unei paste de dinți), din păcate soluția e verbalizarea și cu adevărat mulțumirea pentru ceea ce avem. Poate bătrânețea ne va face înțelepți pe toți, în cele din urmă, și ne va învăța adevăratele comori menite sa fie blocate în cutie – iubirea, onestitatea, simplitatea. Dar cine știe câte eclipse vor mai exista și câte planete se vor fărâma până își va însuși bătrânețea înțelepciunea și ne va învăța ce e bine de făcut? Cine poate știi?

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.