Cel mai mare defect - Prolog

(Buckethead – Padmasana în fundal)

-Prolog-

Cel mai mare defect al ei este că nu a fost a mea.
Am numărat câte zile sunt de când nu mai vorbim. Ce absurd! Mă simt gol – ca și când de când nu mai vorbim, ea a plecat cu tot cu vorbe, cu tot cu trup, cu tot cu viață. Aș fi vrut să cred în îngeri – să aprind o lumânare și să mă-ncălzească la fel cum o făcea pielea ei...când mă atingea și-mi răscolea simțurile cu o ușurare de nedescris, cu un foc de nestins și cu o durere tăioasă. Aș fi vrut să cred în îngeri, să-mi spună ei de ce mi-au dat-o dacă nu pot să o am, să-mi spună ei ce scop este în chin și în tristețe..

Eram la marginea mării. Era noiembrie. Nu știu cum, dar era peste tot. Uitându-mă la mare, îi vedeam ochii umezi și-mi aminteam de noaptea aceea, prima noapte când...
Îmi rămăsese mirosul ei adânc impregnat în cămașa la care nu mă mai puteam uita, pe care nu o mai puteam atinge – era o ruină a noastră care conținea iubirea vie. Iubire vie într-o ruină – căci așa eram și noi. Mi-am spus că dacă merg cât mai departe, acolo unde picioarele ei n-au atins pământul vreodată și inima ei n-a umplut de veselie locul, am să pot scăpa. Dar dacă ea face parte din mine iar eu fac parte din ea, vraja nu se va rupe niciodată.
Locul ăsta nu-i pustiu. Cel puțin pustiit de femei cu siguranță nu-i! Au trecut atât de multe nopți de dragoste pe plajă, în cluburi; atât de multe nopți cu sâni calzi, cu sărutari ușoare  și cu stele mii... Nu pot să nu le iubesc, căci ele-mi aparțin – ele sunt un vis de noapte târzie pe care dimineața-l uit. Diminețile mă domină doar imaginea ei. Aș vrea ca ea să fie altă ea – să fie cea care nu provoacă suferință, să fie cea care nu suferă, dar oare dragostea noastră ar mai fi la fel dacă circumstanțele ar fi diferite? Sunt un masochist, iar ea...hmm, ei bine ea e doar o călătoare. Nu știu ce-i în mintea-i răvășită, hoinară, însă sufletul..ah, sufletul i-l simt atât de viu și încarnat în al meu încât pare că trăiesc într-un film psihedelic. Dar cine-i îndreptățit să judece sufletul? El e lipsit de rațiune – e o minte stoarsă de real, de moralitate, de prejudecăți.. e o minte care iubește atunci când își găsește jumătatea, fără a mai ține cont de consecințe, de împrejurări. Sufletele noastre se iubesc chiar și acum – fac dragoste nopți la rând și râd vesele în întuneric, unde se descoperă încet..încet. Sufletele noastre cântă simfonia pe care ochii noștri o compun când se întrevăd și pe care buzele noastre o aud, când se mușcă. Aș săruta-o până la oase și dincolo de trup. Aș săruta-o până când, obosiți, ne-am întinde să murim, tot în întuneric – acolo unde ne descoperim cel mai bine.

Acum câteva zile am crezut că am uitat-o. M-am trezit, iar ea nu mai era în gând. Acum câteva zile m-am găsit, în genunchi, rugându-mă de îngeri să mi-o dea înapoi la fel de vie, în amintiri. Îi rugam să mă mai lase să sufăr, să nu mi-o fure acum cu totul. Parcă nu mai avea nici nume, nici adresă.. De unde pot să te mai iau, iubito, dacă ți-ai schimbat adresa, fugind din casa amintirilor mele în neant? Neantul ăsta, vidul, e atât de mare încât brațul meu nu știe unde să te caute, dar stă întins.
M-am găsit, în genunchi, cu mâna întinsă, rugându-mă de îngeri să-mi dea palma ei micuță, să-mi dea corpul ei sau să așeze frumosul său suflet, să-l pot proteja – de ploaia care-l udă, de frigul care-l îngheață și de ispita care mi-l fură.

M-am găsit golit de singura comoară pe care am avut-o și n-am știut ce să fac cu ea, căci n-o puteam atinge. Și tot uitându-mă la sufletul meu sterp, m-am văzut crezând în îngeri – m-am văzut crezând în ceea ce mi-au spus și-atunci am știut: eu nu sunt gol atâta vreme cât îi pot vedea pe ei, iar ei nu se vor ascunde niciodată, așa cum ea n-a încetat vreodată să existe. Mă pot elibera de tine, acum, iubito. Mă pot elibera până când am să te ating din nou și-atunci ai să fii a mea, iar cel mai mare defect al tău va fi iubirea – o iubire care te va mușca atât de tare încât durerea-ți va fi călăuză spre mine – singurul tău refugiu viu printre ruine. 

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.