Nu astăzi.


Din chibrituri, am creat case şi mici omuleţi fericiţi. În lumea lor de chibrituri, cu copaci maro şi cu case roşii, fluturii nu mureau, florile nu se uscau şi nu ploua niciodată. Noaptea, de obicei în jurul focului, cântau melodiile celor de la The Police. Omuleţii mei erau veseli şi înţelepţi, sau cel puţin, aşa se simţeau în lumea lor lipsită de real. Dar când într-o zi, focul, bătut de vântul produs de şoaptele mele, s-a întins pe un spaţiu mai larg decât i se permitea, bieţii mei omuleţi de chibrituri au ars odată cu casele şi copacii maronii.

Ce-am făcut? De ce-am distrus singura scânteie ferită de ce-i afară?

După ce am înţeles că fluturii trăiesc o zi, că florile se usucă şi că ploaia e vitală reînvierii lor, am avut curajul să deschid ochii. A ars. Mica lume de chibrituri a ars odată cu bucăţi din suprafaţa pe care a fost creată. Reîntregind ceea ce a fost distrus cândva dar totuşi se mai putea recupera, am fugit cu un ghiozdan în spate printr-un morman de vise. De vise... de visuri, de momente trecute, de prezent, de vise de perspectivă, de tot. Orwell se juca cu timpul, aşa cum spun că face de obicei, şi ştiţi asta, ştiţi că Orwell trage de sfori atunci când cea mai scurtă secundă schimbă cea mai lungă viaţă. John Lennon îşi imaginează o nouă perspectivă a lumii modeste în care se învârte şi accede spre acel ideal purificat al cărui element central se bazează pe linişte. Linişte? Liniştea am întâlnit-o cu bătăile inimii tale sub ureche. Ureche? Aude aria în do major. Major? Maturizare..

I-am citit pe Sartre, Asimov, Bulgakov şi Gogol. Am văzut atât de puţin din cât se poate vedea şi am cântat atât de puţin din cât se poate cânta. Am ştiut să răspund mai bine decât voi. Am apucat să răspund mai prost decât tine. Am întrebat. Am căutat. Şi m-am întors acasă.

Maturizare..

Pe biroul cu o bucată lipsă, am creat din chibrituri case şi mici omuleţi fericiţi. În lumea lor, fluturii nu mureau, florile nu se uscau şi oamenii nu creşteau niciodată înţelegând că lumea se tinde sa se stingă uşor. Maturizare.. ce cuvânt mai e şi ăsta? Cuvânt al cărui sens, în lumea de chibrituri cu copaci maronii şi case roşii, nu e cunoscut.  Nu astăzi.

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.