Dincolo de..

Ce e dincolo de dragoste? Când dragostea îți consumă identitatea, când mănîncă din tine și te zgârie precum un monstru, ce rămâne? Ce rămâne după dragoste, când renunți, când se consumă..?

La capătul ei, e o închisoare plină de îngeri, plină de heruvimi care își pansează aripile să zboare din nou. Și când evadează, atunci are loc adevărata glorie. Ce e dincolo de dragoste? O lume plină de oameni singuri, de oameni care se evită, de oameni care își caută identitatea în brațele oricărei alte persoane mai puțin a lor? E cumva un soi de fericire mărginașă care provine însăși dorința de a fi pe veci singur sau doar o moarte lentă captivată-n timp? Ce e dincolo de dragoste și când se consumă ea? Toate paginile cărților, revistelor, internetul.. toți vorbesc despre iubire. "Nu spune ce gândești, nu țipa, nu fi nu însuți, nu fugi, înțelege și ascultă." Tot ceea ce e în jur ne învață cum să fim iubiți, ca și cum.. ca și cum întreaga suprafață a pământului nu e decât o mare plină de suflete moarte, stinse, care vor disperate iubire, care tânjesc dement după un alt suflet singur cu care să se contopească. Ce e dincolo de dragoste și de unde vine dragostea în sine? Nu se poate defini, nu se poate povesti, nu se poate înțelege. E abstractul pe care nici alcoolul, nici realul și nici visul nu-l acceptă; e acel ceva care vine din interiorul nostru, care ne mănâncă și ne consumă și ne pierde.. care ne face să-nflorim. Deci care-i rostul cărților? Care-i rostul internetului și al revistelor absurde? Crezi că iubirea se învață? Crezi că nu știi să iubești și că ești rece? Oh, ce societate moartă a construit omul. Clădită pe un zid de piatră, pe o mantie de răceală, societatea noastră nu știe de căldura din interior; societatea noastră își interzice dragostea atunci când ea, speriată și inocentă vrea să ne intre în suflete..


Deci ce e dincolo de dragoste? Un ocean negru, orbirea permanentă sau doar moartea? Ce e dincolo de dragoste, nu știu.. dincolo de dragostea mea, însă, nu mai e nici orizont, nici viață, nici eternitate. Dincolo de dragostea mea e vidul în care nu știu să ajung, pentru că orice cheie de ieșire e topită.. pentru că m-am blocat aici, și în dragostea mea am de gând să mă închid pe viață.

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.