Fără niciun motiv.


Până acum ceva timp, îmi era aproape imposibil să mă proiectez în viitor. Nu în sensul de – nu am niciun viitor, ci în ideea că atât de multe se schimbă încât nici propria-mi imagine despre sine nu ar putea fi statică.

..și toate până într-o zi în care m-am văzut uitându-mă la mare, de pe terasa casei mele, unde ascult la infinit Dean Martin. Nu sunt tocmai genul de persoană uluitor de optimistă și tare greu îmi este uneori să văd binele chiar și unde el există, dar încep să mă întreb dacă nu cumva optimismul, precum fericirea, sunt două minunății din sufletul nostru care așteaptă să fie băgate în seamă chiar și fără un motiv aparent. Am început să ascult în fiecare dimineață o melodie pe care o iubesc – atunci când fac omleta, atunci când tai feliile de avocado sau atunci când mă uit, cu cana de ceai în mână, pe geam. Am început să dansez, fără un motiv aparent, deci, fără muzică – atunci când scot rufele din mașina de spălat sau printre paginile cărților de psihoterapie. Am început să-mi spun ceva frumos în fiecare zi. Fiecare zi a început să-mi spună ceva frumos, înapoi. M-am educat să mă trezesc cât mai devreme, oricât de obosită aș fi, oricât de mult aș vrea să blestem orele nedormite, iar momentul în care mă ridic din pat a început să devină magic. M-am educat să apreciez chiar și diminețile ploioase care mă forțează să ies din casă, și-am devenit senină. Nu știu cât de mult putem duce viața în spate dacă așteptăm mereu motive, dacă ne întrebăm mereu: "Dar de ce? De ce eu nu am? De ce eu nu pot? De ce eu nu știu? De ce trebuie să...?"


Am un drum tare lung de bătut. Mai am lecții pe care trebuie să le învăț, mai am oameni de cunoscut, artă de apreciat și filme de comentat, dar am reușit să găsesc în mine, cea mai utilă armă în fața oricărui așa-numit monstru : a vrea. Eu vreau să mă trezesc dimineața și să râd, eu vreau să dansez fără motiv, la fel cum eu vreau să văd în sfârșit frumosul din tot ceea ce există. Și cred, doar cred, că asta este ceea ce mă ajută să mă pot vedea, în sfârșit, în viitor. Îmi e tare frică să cresc, dar până acum nu a fost atât de rău, iar acum, mă întreb cu drag ce va mai fi înainte..

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.