Arta de a simți

Sunt uimită de importanța educației, în special în societatea contemporană, dar de două ori mai uimită de incapacitatea ei de control asupra iubirii. 

Mi-am dorit de atât de multe ori să înțeleg sufletul omului păgân, needucat și simplu – al omului neanderthalian care nu a fost niciodată educat, dar cert este că niciun suflet nu poate fi înțeles în deplinătate decât de sufletul oglindă. Îmi dau seama, în fine, de cel mai important motiv pentru care am ales psihologia: arta de a simți. Dincolo de tot ceea ce promoveaza mass-media legat de psihologie, chiar și literatura de specialitate, pentru mine, ea este arta de a simți. M-am gândit foarte mult la ideile de transfer și contratransfer. M-am gândit mult la capacitatea nemărginită care locuiește în interiorul nostru, de a simți – a ne simți pe noi și a-i simți pe ceilalți. Suntem un izvor de ajutor, de iubire si conexiuni atât de puternice încât cuvintele sunt cel puțin lipsite de sens aici. Avem abilitatea de a ne conecta la un nivel ezoteric, i-aș spune. De câte ori ai simțit frică fără un motiv aparent sau liniște în plin zgomot? Arta de a simți e o scară spre adevăr. Educația din prezent însă, este o ușoară limitare a acesteia. Nu ni se mai cere sa producem, nici atât să simțim, ci să stocăm. Suntem generația vitezei și a stocării de informații cât mai diversificate. Suntem generația temătoare de a mai simți – frică, iubire, dezgust, compasiune. Binele și răul sunt atât de profund delimitate încât ne alimentează teama de a mai simți, căci e posibil să nu fie bine, iar noi nu vrem să facem rău. Foarte rar sfătuiesc oamenii să nu gândească, dar cât de extraordinară poate fi o gură de aer care-ți alungă toate gândurile într-o zi de iarnă cu soare sângeriu. Cand te-ai bucurat ultima dată de cer? Când ai urmărit ultima dată fluturii? Ce păcat că natura vorbește, dar omul nu ascultă.. Ce păcat că sentimentele există dar omul este temător și ce păcat că suntem ghidați să învățăm despre bine și rău, dar niciodată întrebați de binele și răul nostru. De aproximativ trei ani mă simt mult mai în contact cu mine însămi și învăț ce înseamnă cu adevărat să iubești și să apreciezi tot ceea ce îți face plăcere. De aproximativ trei ani reușesc să văd mai mult în oameni decât simpla lor ființă și sunt atât de fericită și recunoscătoare pentru complexitatea ființei noastre. Am învățat și încă învăț să îmi dau voie să simt – orice. Nu există sentimente corecte sau greșite, bune sau rele – sentimentele doar există, iar noi doar trebuie să le lăsăm să fie.


Așa că mă întreb de ce –  oare de ce nu există o materie dedicată artei de a simți? O materie care să ne învețe despre noi și despre tot ceea ce avem înăuntru dar ne e frică să vedem. Ne e frică să simțim.

Postări populare de pe acest blog

Vor s-aduca SFARSITU'

Strada Corbeni

EU..scriu.